Kurpitsasatoni

Joku ehkä muistaakin, että ennustin keväällä kylmää ja sateista kesää, koska istutin kurpitsansiemeniä.  Olen nimittäin pari kertaa aikaisemminkin yrittänyt kasvattaa kurpitsoita, mutta aiemmin on aina ne kesät, joina olen kurpitsansiemeniä kylvänyt, olleet hyvin kylmiä ja sateisia, ja olen jäänyt ilman kurpitsoja.  Mutta viime kesä ei tainnutkaan olla niin kovin kylmä tai sateinen.  Kuten kuvasta näkyy sain monta kurpitsaa tänä vuonna 🙂  Tosin minua hieman ihmetyttää se, että siemenpussissa luki koristekurpitsaseos, ja minun mielestäni kaikki kurpitsat näyttävät olevan samaa lajiketta.  Joten ehkä tämä lajike kesti kylmää ja sadetta, ja ne pari kuollutta taimea olivat jotain muuta lajiketta, joka olisi vaatinut enemmän lämpöä ja aurinkoa.  Mutta näistä kurpitsoista rohkaistuneena lupasin nuorimmaiselleni, että ensi vuonna laitetaan taas kurpitsoita kasvamaan.  Joten ensi kesäksikään ei taida olla helteitä luvassa, valitan.

3 responses to “Kurpitsasatoni

  1. Mukavaa kun on satoa tullut. Aika jännä juttu myös tuo että, kaikki kurpitsat onvat samanlaisia. Monesti olen koristekurpitsoja kasvattanut ja useanpaa lajia on aina satoon mahtunut…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s