Lankakätkö

DSC07370 (600x800)

Suunnittelin muutama päivä sitten ryhtyväni tekemään tilkkutyötä, jonka tekemistä olen suunnitellut jo ainakin vuoden (mutta kun se ompeleminen ei vaan ole minun juttuni).  Kaivelin siis tilkkutyökankaani esiin.  Ja mitä löysinkään tilkkukangaslaatikosta; siellä oli lähes kilo erilaisia lankoja, joiden olemassa olon olin tyystin unohtanut.  Niinpä tilkkutyö saa edelleen odottaa, minun piti tietysti heti ryhtyä neulomaan laatikosta löytyneitä lankoja.  Tuloksena oli näin alkuun kahdet sukat.

DSC07369 (800x600)

Lila-punakirjava lanka on Lidlin sukkalankaa, ja kun en halunnut, että jää taas jämäkerä nurkissa pyörimään, niin kaivelin toista pari varten lila-punaisen kaveriksi valkoista lankaa jämäsukkalankalaatikosta.  Ja jälleen kerran heräsin kaameaa totuuteen siitä, miten paljon minulla onkaan jämälankakeriä.  Mitä te muut teette jämäkerille?  Minä en ainakaan raaski heittää pienintäkään langanjämää pois, ja niin niitä vaan kertyy ja kertyy.   Minulla on varmaan parikymmentä kiloa pelkkiä jämäkeriä!  Nyt pitäisi vaan keksiä jotain hyvää käyttöä niille.

 

Sitten jotain ihan muuta.  Leikimme lasten kanssa ruoalla tänään:

 

DSC07366 (800x600)

Näiden voileipien tekeminen oli hauskaa ja makukin ihan hyvä.

 

6 responses to “Lankakätkö

  1. Minäkin käytän langat loppuun, kalliit aarteet! Työkaverille vein muutaman 7 Veljestä jämän, hän tekee isoäidin neliöitä. Olen sitä mieltä, että aika tavaran kaupitsee… Käytän jämät sukkiin, niitähän etupäässsä tulee tehtyä ja nyt herkku-silo-efektilangat sytomyssyihin. Koskahan sitä olisi taas Jämäkuu? Siellä on niin kivoja ideoita ihmisillä. Joskus kauan sitten neuloin vauvan haalarin lahjaksi itselleni tuntemattomalle nuorelle äidille lahjaksi, kauan ennen Vaaka ry:tä. Hyvää isänpäivää!

  2. Voi kun kauniita sukkia olet taas tehnyt.
    Nuo leivät, niistä tulee kyllä hyvälle tuulelle. Paha on se, että ne houkuttelee syömään, useamman kuin aikoi 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s