Välipalasukat ja muumimukeja

DSC07824 (600x800)

Aina tähän aikaan vuodesta päätän, että ensi vuonna aloitan joululahjojen tekemisen ajoissa. Ja aina tähän aikaan vuodesta totean, että enpä ole vieläkään tehnyt kaikkia joululahjoja. Tässä vaiheessa joululahjojen neulominen alkaa jo hieman aiheuttamaan stressiä, joten tarvitsin välillä jotakin stressitöntä neulottavaa (loogista eikö vain 🙂 ). Niinpä tein sukat, joita ei ole etukäteen suunniteltu kenellekään ja mallikin muotoutui mielessä vasta siinä vaiheessa, kun silmukat oli jo luotu puikoille. Malli on varsin yksinkertainen: kaksi kapeaa palmikkoa sukat etupuolella, muuten joustinneuletta, lankana Teetee Pallas. Nyt näiden jälkeen jaksaa taas neuloa joululahjojakin 😀

DSC07826 (800x600)

Olen jo vuosia ostellut muumimukeja. En voi oikeastaan sanoa, että keräilisin niitä, sillä olen ostanut vain sellaisia, joista olen pitänyt. Joidenkin mukien kuvat eivät ole minua miellyttäneet, joten olen jättänyt ne ostamatta. Mukeja on kuitenkin kertynyt minulle muutamia kymmeniä, en ole laskenut. Kaikki mukit olivat jokapäiväisessä käytössä vielä reilu vuosi sitten, kunnes vanhin tyttäreni kertoi minulle, että osa mukeista on varsin arvokkaita, jotkin jopa useamman satasen arvoisia. Olisin mieluummin varmaan ollut ilman tuota tietoa, koska sitten en enää uskaltanut käyttää arvokkaita mukejani, vaan työnsin ne keittiön kaapit perukoille, jottei niille vain tapahdu mitään pahaa. Siitä asti olen ajatellut, että olisi kiva laittaa niitä esille jonnekin, mutta en vain ole keksinyt sopivaa paikkaa ennen kuin nyt. Nukkekodissani on pari tyhjää huonetta ja päätin perustaa vaihtuvan muumimukinäyttelyn nukkekotiin. Laitoin nyt esille jouluisia ja talvisia mukeja, joulun jälkeen vaihdan joulumukit joihinkin talvisiin ja keväällä kaikki mukit saavat vaihtua johonkin keväiseen ja kesäiseen. Tuutikki, Myy ja Muumipeikkokin tulivat mukeja ihailemaan.

One response to “Välipalasukat ja muumimukeja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s